Skip to content

Reinventando batidas: Falamos com o DJ e produtor italiano Angelo Ferreri que acaba de entregar um novo remix pela Adesso Music

As subvertentes reafirmam o propósito musical de todos os produtores de música eletrônica, afinal, a partir de uma vertente, o artista é capaz de modificar, adicionar, substituir, subtrair e assim entregar um estilo único que pode ou não ser aderido por outros artistas. 

Angelo Ferreri sabe disso como ninguém, aclamado como o melhor artista de Jackin House, termo que começou a ser utilizado para classificar faixas mais rítmicas e cheias de groove, além de baixos que remetem ao Funk e alguns recortes de samples no anos 90. 

O DJ e produtor italiano está sem dúvida na vanguarda do gênero e suas cenas adjacentes com um extenso catálogo de selos como Nervous, Milk & Sugar e sua própria Mood Funk Records, que lançou músicas de nomes como David Penn, Robbie Rivera e muitos mais. 

Celebrando seu bom momento no cenário eletrônico, Angelo acaba de entregar um remix fresquinho para a faixa “Arabic Nights“, faixa original do DJ e produtor espanhol Wally Lopez, que também celebrou lançamento pelo catálogo da Adesso Music de Junior Jack

A faixa, que começa em pique total, entrega uma perspectiva do que é o Jackin House. Com batidas vigorosas, linhas de baixo turbinadas e um toque melódico de sintetizadores bem trabalhados, “Arabic Nights” não é nada óbvia e surpreende os ouvintes que esperavam por outro estilo musical que se parecesse com nome da faixa ou remetesse a elementos que conversam com as bases musicais do Oriente Médio. 

Por aqui, encontramos uma faixa estilosa, dançante e muito bem produzida, da qual Angelo Ferreri nos conta mais, além de outras novidades.

GRVE: Angelo, é um prazer recebê-lo para esta entrevista! Gostaríamos de começar falando sobre seu apreço pelo Jackin House. Como começou essa conexão e por qual motivo você resolveu abraçar esta vertente?

Angelo: Tive uma jornada musical bastante tortuosa. Comecei com a dance music dos anos 90, mas assim que descobri os sons fortes do techno, imediatamente passei a explorar esse gênero mais underground e acabei chegando ao Hardstyle e ao Hardcore.

Aqui eu venho direto do Hardstyle e do Hardcore e produzi por vários anos, inicialmente usando um Playstation 1 com o jogo Music 2000 (sei que parece estranho, mas é a mais pura verdade). Eu não tinha recursos financeiros e, por isso, me virava assim e ainda sou apaixonado por esse gênero musical, embora com o passar dos anos, como toda música, ele tenha sofrido algumas alterações.

Depois, por volta dos anos 2000, não tendo muitas oportunidades de tocar esse gênero na minha cidade, fui influenciado pelo Electro House e, aos poucos, acabei ouvindo os pioneiros da House Music, como Frankie Knuckles, Eric Morillo, MAW, Marshall Jefferson, DJ Sneak, etc…

até chegar a gênios do sampling, como Norman Cook/Fatboy Slim, Daft Punk, Moby, Prodigy, Armand Van Helden, Paul Johnson, Phil Weeks, etc.

Em resumo… uma boa dose de House Music de verdade.

Sobre sucesso: você acredita que um artista precisa se ater a um estilo e dominá-lo ou isso não é relevante para alcançar notoriedade enquanto produtor?

Pessoalmente, acho que um artista deve produzir o que sente, produzir o que pode transmitir suas emoções. Acho que, dessa forma, as pessoas o percebem plenamente

sem ter que seguir muito as tendências, mas há vários anos parece que esse não tem sido o caso, infelizmente. Sucesso é algo com que nunca me preocupei,

‘Arabic Nights’ é um remix surpreendente e completamente fora do rótulo do nome. Nos conte um pouco sobre seu processo criativo com esta faixa e quais foram os principais desafios ao longo do processo?

Quando começo um remix, geralmente já tenho em mente a direção que quero tomar e Arabic Nights é exatamente como eu imaginava que seria com um groove bem Club House, diferente do original mas que também mantém a essência que o grande Wally Lopez criou (isso é o que eu acho). Espero que seja a mesma coisa para as pessoas que a ouvirem 🙂

Você tem obtido um reconhecimento admirável com a sua label Mood Funk Records. Qual é o principal critério utilizado por você na hora de avaliar novos artistas e demos para sua gravadora? 

Meu padrão? Não tenho um padrão… depende muito do que a demo me transmite ao ouvi-la cuidadosamente no estúdio. Se eu gostar dela, eu a libero sem muitos problemas, mas às vezes dou algumas opiniões sobre como mudar algumas coisas ou eu mesmo faço isso tentando dar a direção certa… sempre de acordo com meu gosto e respeitando a opinião do autor.

Mudando um pouco de direção, nos conte um pouco sobre como o cenário eletrônico italiano e também como a cultura musical do país influencia até hoje em suas criações.

Serei breve nessa resposta: infelizmente, meu país nunca me deu muitas oportunidades de me apresentar e também de produzir… tudo de bom que consegui, fiz ao me colocar no mundo, tentando transmitir meu estilo e meu ritmo. Quanto à Itália, me sinto confuso… e vejo pessoas mais confusas musicalmente do que eu… mas amo a Itália e ainda mais a Sicília, onde eu moro.

Quando você decidiu ser produtor de música eletrônica, quem foi sua maior inspiração e por quê? 

Quando criança, eu era um garoto que estava sempre vagando por aí, em um vilarejo à beira-mar onde a única coisa que se podia fazer era brincar nas ruas. Mas um dia minha mãe me disse: “PARE! HOJE VOCÊ NÃO VAI SAIR, LIGUE O ESTÉREO E OUÇA ALGUMA MÚSICA EM CASA”. Nunca tive músicos em minha família, simplesmente me apaixonei pela música.

Agora falando sobre o presente e o futuro: poderemos vê-lo pelo Brasil em breve? Há alguma previsão de realizar uma tour pela América do Sul? 

Estive recentemente no Brasil, na região da Bahia, Salvador, Rio… e pude conhecer as culturas desse país magnífico. Ainda não tenho um plano, mas realmente espero voltar e tocar no maior número possível de lugares. 

O que o público pode esperar de Angelo Ferreri pelo segundo semestre de 2024? Algum spoiler para seus leitores brasileiros? 

O que mais gosto de fazer: minha música.

Siga Angelo Ferreri e Adesso Music no Instagram 

It’s all about groove

PT – EN

Reinventing beats: We spoke to Italian DJ and producer Angelo Ferreri, who has just delivered a new remix for Adesso Music

The work is a reinterpretation of Wally Lopez’s “Arabic Nights” and is now available on all digital platforms.

The sub-genres reaffirm the musical purpose of all electronic music producers, after all, based on one genre, the artist is able to modify, add, replace, subtract and thus deliver a unique style that may or may not be adhered to by other artists. 

Angelo Ferreri knows this like no one else, acclaimed as the best Jackin House artist, a term that began to be used to classify more rhythmic and groove-filled tracks, as well as funk-tinged bass and a few samples from the 90s. 

The Italian DJ and producer is undoubtedly at the forefront of the genre and its adjacent scenes with an extensive catalog on labels such as Nervous, Milk & Sugar and his own Mood Funk Records, which has released music by the likes of David Penn, Robbie Rivera and many more. 

Celebrating his good moment on the electronic scene, Angelo has just delivered a fresh remix of the track “Arabic Nights”, an original track by Spanish DJ and producer Wally Lopez, which was also released on Junior Jack‘s Adesso Music catalog. 

The track, which starts off in full swing, gives an insight into what Jackin House is all about. With vigorous beats, thumping bass lines and a melodic touch of well-crafted synthesizers, “Arabic Nights” is not at all obvious and surprises listeners who were expecting another musical style that resembled the track’s name or referred to elements that speak to the musical foundations of the Middle East. 

Here we find a stylish, danceable and very well-produced track, which Angelo Ferreri tells us more about, as well as other new surprises.

GRVE: Angelo, it’s a pleasure to welcome you for this interview! We’d like to start by talking about your appreciation of Jackin House. How did this connection begin and why did you decide to embrace this genre?

Angelo: I’ve had a rather tortuous musical journey,

I started from a 90s dance music but as soon as I discovered the hard sounds of techno I immediately moved on to explore this more underground genre and then ended up with Hardstyle and Hardcore.

Here I come right from there Hardstyle and Hardcore and I produced it for several years initially using a Playstation1 with the Music 2000 game (I know it sounds strange but it’s the pure truth… I had no financial means and so I made do like this)

and I’m still in love with this genre even though over the years, like all music, it has undergone some nuances.

Then around the 2000s, not having many opportunities to play this genre in my city, I was influenced by Electro House and gradually ended up listening to the pioneers of House Music such as Frankie Knuckles, Eric Morillo, MAW, Marshall Jefferson, DJ Sneak, etc…

even ending up with sampling geniuses such as Norman Cook/Fatboy Slim, Daft Punk, Moby, Prodigy, Armand Van Helden, Paul Johnson, Phil Weeks, etc..

In short… a nice dose of real House Music

GRVE: About success: do you believe that an artist needs to stick to one style and master it or is that not relevant to achieving notoriety as a producer?

Angelo: personally I think that an artist must produce what he feels, produce what he can convey his emotions

I think that in this way people perceive it fully

without having to follow trends too much 

..but for several years it seems that this has not been the case unfortunately….success is something I’ve never worried about

GRVE: ‘Arabic Nights’ is a surprising remix and completely unrelated to the title itself. Tell us a bit about your creative process with this track and what were the main challenges along the way?

Angelo: when I start a remix I usually already have in mind what direction I want to take and Arabic Nights is exactly how I thought it would be

with a very Club House groove, different from the original

but which also retains the essence that the great Wally Lopez created (this is what I think.. I hope it’s the same for the people who listen to it 🙂

GRVE: You’ve achieved admirable recognition with your label Mood Funk Records. What is the main standard you use when evaluating new artists and demos for your label? 

Angelo: My standard? I don’t have a standard..

it depends a lot on what the demo conveys to me by listening to it carefully in the studio

if I like it I release it without too many problems

but sometimes I give some opinions on how to change some things or I do it myself trying to give the right direction..always to my taste and respecting the author’s opinion

GRVE: Changing direction a bit, tell us a bit about the Italian electronic scene and how the country’s musical culture influences your creations to this day.

Angelo: I will be brief in this answer

unfortunately my country has never given me many opportunities for performing and also for productions…

everything good that I have collected I have done by putting myself out there in the world trying to convey my style and my groove

as for Italy, I feel confused.. and I see people who are more musically confused than me.. but I love Italy and even more Sicily the country where I live

GRVE: When you decided to become an electronic music producer, who was your biggest inspiration and why? 

Angelo: as a child I was a kid who was always wandering around, in a seaside village where the only thing you could do was play in the streets

But one day my mother told me “STOP! TODAY YOU DON’T GO OUT, TURN ON THAT STEREO AND LISTEN TO SOME MUSIC AT HOME” from that moment on I never stopped 🙂 I never had musicians in my family, I just fell in love with the music

GRVE: Now talking about the present and the future: will we be able to see you in Brazil any time soon? Are there any plans to tour South America? 

Angelo: I was recently in Brazil in the Bahia, Salvador, Rio area… and I got to know the cultures of this magnificent country

I don’t have a plan yet but I really hope to go back and play in as many places as possible

GRVE: What can the public expect from Angelo Ferreri in the second half of 2024? Any spoilers for your Brazilian readers? 

Angelo: what I love to do the most: my music